Operativ Logistikkoordinator sökes till en junior tjänst i Stockholm! 

Sista ansökningsdag: 2025-11-24

Referensnummer: 68033

Befattning: Logistik Material/Produktion

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid

Vi söker dig som vill arbeta i en operativ och detaljorienterad logistikroll i ett växande medicintekniskt bolag. Här får du möjlighet att arbeta nära både produktion, leverans och kund. Det är en miljö där noggrannhet, planeringsförmåga och ansvarstagande värderas högt och där utvecklingsmöjligheterna är stora!

Om tjänsten

Start: Omgående
Placering: Kontor i centrala Stockholm (endast kontorsarbete, med möjlighet till hemarbete vid enstaka tillfällen)
Arbetstid: 08:00–17:00 eller 09:00–18:00 (flexibelt inom dessa ramar, 1 timmes lunch)
 

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som Operativ logistikkoordinator arbetar du praktiskt med att se till att företagets produkter (dosor och tillbehör) hanteras och skickas till kunder på rätt sätt. Du följer upp behovet av produkter, packar och skickar leveranser, samt ser till att allt registreras korrekt i företagets system.

Du kommer till exempel att:
  • Hålla koll på när nya produkter behöver skickas till kunder.
  • Förbereda och packa kit med rätt innehåll.
  • Boka frakter och skriva ut fraktetiketter.
  • Uppdatera information i olika system (t.ex. serienummer, leveransstatus).
  • Säkerställa att produkterna fungerar och är rena innan de skickas.
  • Ha kontakt med kollegor inom service och sälj för att meddela när något är klart.
  • Se till att det alltid finns tillräckligt med förbrukningsmaterial, som kartonger och etiketter.


Kort sagt: du ansvarar för att allt flyter på smidigt i logistikflödet, från förberedelse till leverans, så att kunderna får sina produkter i tid och i perfekt skick.
 

Vem är du?

  • Har några års arbetslivserfarenhet och trivs med ett strukturerat, praktiskt och ansvarsfullt arbete.
  • Är noggrann, metodisk och lösningsorienterad – du gillar ordning och reda.
  • Är proaktiv och tydlig i din kommunikation – du ser hellre till att problem upptäcks tidigt än sent.
  • Har god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att hjälpa både kunder och kollegor.
  • Har god datorvana och trivs i systemintensiva miljöer (t.ex. Teams, Lime, fraktportaler).


Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundservice, lager, logistik eller administration, men viktigast är din inställning och vilja att lära.
 

Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

d

Kontaktperson
Valdemar Aksberg