Vi söker en VD-assistent! 

Sista ansökningsdag: 2025-09-04

Referensnummer: 67550

Befattning: Assistent

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid

Vi söker nu en erfaren VD-assistent för ett konsultuppdrag i Hammarby sjöstad. Uppdraget syftar till att stötta och avlasta VD under en pågående rekryteringsprocess, fram till dess att en permanent lösning finns på plats.

Om tjänsten

Som VD-assistent har du en central funktion med huvuduppgift att underlätta VD:s vardag och säkerställa att verksamheten fungerar effektivt. Rollen innebär ett brett ansvar, där du både hanterar praktiska uppgifter och bidrar med strategiskt stöd.

Omfattning: ca 80–100 % (på timbasis)
Period: Initialt fram till dess att permanent lösning finns, med möjlighet till förlängning (ca 3 månader)
Plats: Stockholm (kontor i Hammarby Sjöstad)
Distansarbete: Möjligt 1–2 dagar per vecka
 

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:

Kalender- och möteshantering – samordna och prioritera VD:s schema, koordinera interna och externa möten, förbereda agendor, skriva protokoll samt följa upp beslutspunkter.

Kommunikationsstöd – hantera inkommande och utgående korrespondens, filtrera och prioritera e-post, samt sköta kontakter med samarbetspartners och andra externa aktörer.

Reseplanering – boka och administrera resor, hantera upplägg, utgifter och rapportering.

Analys och underlag – samla in och sammanställa material inför möten och beslut, samt skapa presentationer och rapporter.

Projektstöd – delta i och driva projekt, arrangera studiebesök och events samt bidra i utvecklingsarbete av arbetssätt och processer.

Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på hög servicekänsla, struktur och integritet.
 

Vem är du?

Obligatoriskt:

-Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, kommunikation, marknad eller motsvarande.
-Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna som assistent/koordinator/strategisk partner till ledning.
-Erfarenhet av projektledning.
-Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, Word och PowerPoint.

Vi söker dig som är:

-En skicklig organisatör som hanterar många parallella uppgifter med hög precision.
-Självständig men också en lagspelare med förmåga att se helheten.
-Serviceinriktad, intuitiv och proaktiv – du ligger steget före i planering och problemlösning.
-Kommunikativ, relationsbyggande och van att hantera många kontaktytor.
-Noggrann, ansvarsfull och har hög integritet samt känsla för konfidentialitet.
-Flexibel, stresstålig och nyfiken på nya arbetssätt och digitala lösningar.
 

Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
  • Kollektivavtal
  • Tjänstepension
  • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
  • Försäkringar
  • Marknadsmässig lön
  • Karriär och utveckling


Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
d

Kontaktperson
Sophie Hilgriffin
Kontaktperson
Johanna Brännmark