
Vi söker en VD-assistent!
Sista ansökningsdag: 2025-09-04
Referensnummer: 67550
Befattning: Assistent
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid
Vi söker nu en erfaren VD-assistent för ett konsultuppdrag i Hammarby sjöstad. Uppdraget syftar till att stötta och avlasta VD under en pågående rekryteringsprocess, fram till dess att en permanent lösning finns på plats.
Om tjänsten
Som VD-assistent har du en central funktion med huvuduppgift att underlätta VD:s vardag och säkerställa att verksamheten fungerar effektivt. Rollen innebär ett brett ansvar, där du både hanterar praktiska uppgifter och bidrar med strategiskt stöd.
Omfattning: ca 80–100 % (på timbasis)
Period: Initialt fram till dess att permanent lösning finns, med möjlighet till förlängning (ca 3 månader)
Plats: Stockholm (kontor i Hammarby Sjöstad)
Distansarbete: Möjligt 1–2 dagar per vecka
Omfattning: ca 80–100 % (på timbasis)
Period: Initialt fram till dess att permanent lösning finns, med möjlighet till förlängning (ca 3 månader)
Plats: Stockholm (kontor i Hammarby Sjöstad)
Distansarbete: Möjligt 1–2 dagar per vecka
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:
Kalender- och möteshantering – samordna och prioritera VD:s schema, koordinera interna och externa möten, förbereda agendor, skriva protokoll samt följa upp beslutspunkter.
Kommunikationsstöd – hantera inkommande och utgående korrespondens, filtrera och prioritera e-post, samt sköta kontakter med samarbetspartners och andra externa aktörer.
Reseplanering – boka och administrera resor, hantera upplägg, utgifter och rapportering.
Analys och underlag – samla in och sammanställa material inför möten och beslut, samt skapa presentationer och rapporter.
Projektstöd – delta i och driva projekt, arrangera studiebesök och events samt bidra i utvecklingsarbete av arbetssätt och processer.
Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på hög servicekänsla, struktur och integritet.
Kalender- och möteshantering – samordna och prioritera VD:s schema, koordinera interna och externa möten, förbereda agendor, skriva protokoll samt följa upp beslutspunkter.
Kommunikationsstöd – hantera inkommande och utgående korrespondens, filtrera och prioritera e-post, samt sköta kontakter med samarbetspartners och andra externa aktörer.
Reseplanering – boka och administrera resor, hantera upplägg, utgifter och rapportering.
Analys och underlag – samla in och sammanställa material inför möten och beslut, samt skapa presentationer och rapporter.
Projektstöd – delta i och driva projekt, arrangera studiebesök och events samt bidra i utvecklingsarbete av arbetssätt och processer.
Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på hög servicekänsla, struktur och integritet.
Vem är du?
Obligatoriskt:
-Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, kommunikation, marknad eller motsvarande.
-Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna som assistent/koordinator/strategisk partner till ledning.
-Erfarenhet av projektledning.
-Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, Word och PowerPoint.
Vi söker dig som är:
-En skicklig organisatör som hanterar många parallella uppgifter med hög precision.
-Självständig men också en lagspelare med förmåga att se helheten.
-Serviceinriktad, intuitiv och proaktiv – du ligger steget före i planering och problemlösning.
-Kommunikativ, relationsbyggande och van att hantera många kontaktytor.
-Noggrann, ansvarsfull och har hög integritet samt känsla för konfidentialitet.
-Flexibel, stresstålig och nyfiken på nya arbetssätt och digitala lösningar.
-Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, kommunikation, marknad eller motsvarande.
-Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna som assistent/koordinator/strategisk partner till ledning.
-Erfarenhet av projektledning.
-Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, Word och PowerPoint.
Vi söker dig som är:
-En skicklig organisatör som hanterar många parallella uppgifter med hög precision.
-Självständig men också en lagspelare med förmåga att se helheten.
-Serviceinriktad, intuitiv och proaktiv – du ligger steget före i planering och problemlösning.
-Kommunikativ, relationsbyggande och van att hantera många kontaktytor.
-Noggrann, ansvarsfull och har hög integritet samt känsla för konfidentialitet.
-Flexibel, stresstålig och nyfiken på nya arbetssätt och digitala lösningar.
Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
dUniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
- Kollektivavtal
- Tjänstepension
- Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
- Försäkringar
- Marknadsmässig lön
- Karriär och utveckling
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Kontaktperson
Sophie Hilgriffin
Kontaktperson
Johanna Brännmark